Nyhedsbrev 15 juli 2019

Odense golfklub

Husk at det er i denne uge

SPIL i ODENSE GOLFKLUB i UGE 29 FOR 100 kr.
I lighed med tidligere år har Midtfyns golfklub lavet aftale med Odense golfklub om, at vore medlemmer kan spille på Odenses anlæg i uge 29 for 100 kr. i greenfee. Odenses spillere kan så spille hos os på samme vilkår i uge 30 (Stiften golfcup ugen).
Benyt dig af tilbuddet og spil "Holluf park" eller "Pilebanen" i uge 29.

Pod cast

Midtfyns golfklub prøver at være "med på noderne"
Midtfyns Golfklub i lokalradioen
Den 14. juli var der en udsendelse i Faaborg Midtfyn Lokalradio om Midtfyns Golfklub. Formand Leif Hagelskjær og Lene Lunde samt Michael Madsen blev interviewet af journalist Erik Kirk fra lokalradioen. Udsendelsen blev sendt i Sportsmagasinet kl. 18.30 og kan høres via nedenstående link. Udsendelsen varer i alt 28 min.

Dronevideo

Hvis ikke du allerede har set det er der på hjemmesiden "www.midtfynsgolfklub.dk" kommet en video hvor en drone overflyver banen og der samtidig gives nogle oplysninger om banen og hvad man ser - et kik værd. Find den nederst på forsiden.

Boldopsamling

De frivillige

Boldopsamling er et af de områder der også klares af frivillige. En gruppe har delt dagene imellem sig og sørger for at der dagligt bliver samlet bolde på driving range. Husk i øvrigt at tage hensyn og undlade at slå bolde ud når de kører på rangen, På billedet er det en sød bedstemor der tager sin tørn, hun hedder Birte Jeppesen.

Turneringsmæssig agurketid

Var overskriften i sidste nyhedsbrev, jeg havde lige glemt at vi har 2 hold i DGU´s kvalifikationsrækker. De har helt andre spilleterminer end regionsholdene og mangler endnu en weekends kampe. Fra Jan har jeg modtaget nedenstående.

"Nyt fra eliten - 1 holdkamp mod Great Northern
Onsdag den 26.juni skulle klubbens bedste hold møde rækkens førende hold som kom fra Great Northern. De stillede med et stærk hold, en gruppe spillere med hcp. fra 2,3 - 4,8. Midtfyn stillede ligeledes i stærkeste opstilling hvor hcp. ligger fra 4,6 - 10,6.
Vi skal først og fremmest sige til til kaninerne som velvilligt hjalp med at starte på bagni og flette ind på forni. Mange tak for det. Matchen var udsat fra lørdagen før pga. lyn og torden og skulle spilles / genstartes med de samme spillere, så det var eneste dato begge klubber kunne blive enige om og alternativt havde vi tabt 12-0.
Det havde nogen måske spået vi alligevel ville gøre. Men holdet vinder en meget flot sejr på 10-2. Begge foursomes og 1. single vinder komfortabelt og det skal fremhæves at vi deler på både 2 og 3 singlen hvor Dennis Knudsen og Søren Nielsen kæmpede bravt og klogt mod spillere med meget lavere hcp. De mødte spillere med samme styrke som de spillere der stillede op i foursomes.
Vi ser nu frem mod den sidste spilleweekend i august, klubbens medlemmer er yderst velkomne til at komme og følge holdet, og forhåbentligt se noget god golf.
1-holdet ved Jan Svenssen"
Jason Day