Nyhedsbrev 15 august 2019

Spil med / Åbent hus den 18/8 2019

Så er det tid til at invitere venner og bekendte, naboer og familie med ud at spille golf. Igen i år afholder vi Åbent hus / Spil Med arrangement den 18 august kl. 10.00 i Midtfyns Golfklub, så hvis du kender nogen du mener kunne have lyst til at spille golf, så inviter dem til Spil Med Dag, søndag d. 18/8 kl. 10.00 i klubben, hvor vi vil fortælle om indgangen til golfspillet samt give mulighed for at komme ud at prøve at spille på banen.
Vi har jo stadig 2 måneders gratis prøve-medlemsskab, hvor de nye golfspillere kan tage “golf-kørekortet”, og i den periode stiller klubben naturligvis det nødvendige udstyr til rådighed, giver den nødvendige undervisning i regler samt slagteknik ved pro-træneren og øvede spillere tager dem med ud og spille på banen, så de kan prøve glæden ved golfspillet, helt gratis.
Vi håber meget i Begynder-udvalget at vi kan få et stort fremmøde på dagen, og jeg har hørt fra kasseren at der stadig er ledige medlemsnumre til i år, men husk ‘DET ER FØRST TIL MØLLE’ princippet der gælder her.
Vel mødt SØNDAG D. 18/8 KL. 10.00 til 14.00
Begynderudvalget, Rune
.
Venskabsmatch
GH0819

Kære medlem!

Står du og skal på ferie her i efteråret, eller har du stadig en række baner her i Danmark, du ikke har fået spillet endnu?
Så har du en fantastisk mulighed for at få mest for dine penge.
Golfhæftet kører nemlig en kampagne, hvor du får næsten halvandet års golf til halv greenfee.

Køber du Golfhæftet 2019 for bare 450 kr. får du Golfhæftet 2020 med i købet!

Kampagnen gælder fra den 8. august til den 10. oktober.

Kontakt kasserer@midtfynsgolfklub.dk

Støt klubben - køb Golfhæftet hos os.

De frivillige

Rengøring1
En meget iøjnefaldende funktion blandt de mange frivillige i klubben er rengøringen. Gunhild (formanden for husudvalget) har ca. 9 hold, der på skift tager sig af den alm. rengøring og desuden har et eller flere områder der så får en omgang når det hold er i funktion. Det er jo dejligt at klubhuset og omgivelserne er rene og indbydende. På billederne ses Laila og Anne Grete.
Rengøring2

Senior klubben

I den kommende uge drager godt 40 medlemmer af seniorklubben på den årlige sensommertur. I år spilles banerne i Give og Fredericia. Overnatningen foregår på Pejsegården i Beædstrup, hvor vi har tradition for en festlig aften.
Den 9.september får vi besøg af "Driverklubben" fra Fåborg til den årlige venskabsmatch. Som noget nyt skal I tilmelde jer i golfbox, (klubturneringer/venskabsmatch), hvor I også kan bestille og betale for maden efter matchen.
Husk at melde til senest 2. sept., vi har jo en pokal at forsvare.
10476111-Smiley3
Pink14

Pink Cup

Søndag d. 11 aug. afholdt dameklubben årets Pink Cup. Et støtte arrangement hvor overskuddet går ubeskåret til "Kræftens bekæmpelse" specielt kampagnen "Støt brysterne". Da dameafdelingen ikke er så stor, er der også inviteret herrer med som spiller i en "herrerække" der slår ud fra dame tee .(48).
54 spillere deltog, 23 damer og 31 herrer.
Turneringsdagen var præget af kraftigt blæsevejr, så scorene lå lidt lavere end forventet.
A-rækken blev vundet af Maybritt T. Friis fra Langesø golfklub med 29 point.
B-rækken blev vundet af Susanne M. Hansen fra Midtfyns golfklub med 27 point
Herre-rækken blev vundet af Niels Larsen fra Midtfyns Golfklub med 36 point.
Efter turneringen var der fællesspisning og det traditionelle "Amerikanske lotteri", hvor nogle af vore sponsorer havde doneret ekstra præmier i tillæg til de fine præmier fra "Kræftens bekæmpelse", alle lodder blev solgt og "dameklubben" kan sende et pænt beløb til det gode formål.
Pink1
Pink3