Nyhedsbrev 23 juni 2019

getimage

Tordenvejr på golfbanen

Det er livsfarligt, når det tordner på en golfbane!

Det er farligt blot at være ude i tordenvejret! Man kan komme til skade af elektriske fænomener i tordenvejr uden at blive ramt af lynet.
Trækker det op til tordenvejr, skal du derfor tage det alvorligt - og straks søge mod klubhuset.

Ingen spiller golf i tordenvejr!

Bliver du overrasket og fanget af uvejret, så skal du træffe følgende forholdsregler:
  • Sæt dig straks på hug med samlede fødder og gør dig så lille som muligt
    Jo lavere du er, jo sværere har lynet ved at 'finde' dig. I denne stilling rager du ikke så højt op og du rører kun jorden ét sted. En liggende krop vil have større berøringsflade med jorden og derved vil der også være større chance for, at en strøm finder vej igennem dig.
  • Hold dig væk fra høje træer (specielt enkeltstående træer) og andet, der rager op i landskabet. De tiltrækker lyn.

Søg indendørs i tide

Ved turneringer vil turneringslederen afbryde turneringen, hvis der er optræk til farligt vejr. Spillet må ikke genoptages før turneringslederen har givet signal.
images

Par-Match-Klubben

Sæson 2019 for klubbens Mixed Parmatch har 3. runde fredag den 28. juni 2019.
Der er som vanlig tilmelding i golfbox - og sidste dag for tilmelding er onsdag
den 26. juni kl. 18.00.
Husk at matchformen er lavet om, så der er mødetid senest kl. 16.30 med gunstart kl. 16.45
Diverse informationer og spilledatoer kan findes på hjemmesiden.
Hilsen
Matchkomitéen

Ret til ændringer forbeholdes.

Torsdagsherre klubben

Forårsafslutning d. 30 juni

Vær med til en hyggelig afslutning på foråret.
Vi mødes til morgenmad kl. 8.00 i klubhuset og her efter golf med udfordringer og grillmad efter runden.
Tilmelding på liste i klubhuset eller på mail til erikjep@123dk.dk senest onsdag d. 26 juni kl. 20.00

Tillykke med HOLE IN ONE

Leif Boye-Roed 182-686, har den 27. maj 2019, lavet hole-in-one på Odense Eventyr Golfs 18-huls bane.
Hul: Nord 1
Længde: 130 m