Nyhedsbrev 28 maj 2019

FullSizeRender (002)
Måge

Nu er der liv på golfbanen

Og ikke kun af golfspillere - to svanefamilier trisser rundt ned alle ungerne og afprøver de forskellige vandhuller, blishønsenes kyllinger vokser så hurtigt at man kan se forandring fra dag til dag. Rågekolonien er et kapitel for sig, og selvom nogle ihærdige jægere forsøger at regulere bestanden ser det ikke ud som om der bliver færre år for år. Hvis man hører til de meget tidligt vågne, kan men også møde rådyr på anlægget og harerne hopper lystigt rundt hele dagen. De nævnte arter og mange flere er en af de ting der er med til at gøre golf specielt - så nyd det, særlig i denne tid hvor der er masser af unger.

Fra baneudvalget

Driving Range vil fremover være lukket på torsdage kl. 09.00 – 12.00 for klipning, boldopsamling og andre vedligeholdelsesarbejder. Dette er for at sikre de arbejdende på rangen.
Indspils- og Puttinggreen er åbne.
Det indskærpes desuden, at der overalt på banen skal iagttages fornøden sikkerhedsafstand til greenkeeperpersonalet, frivillige hjælpere til bunkersrivning, m.fl. og selvfølgelig andre spillere.
Bemærk også, at banen er offentligt område, så der også tages hensyn til ”gæster”.
Husk, at det er den, der slår til bolden, som skaber den farlige situation.
Højhandicappere, nybegyndere og mentorer skal være opmærksomme på, at de gamle Tee 42 markeringer er fjernet og erstattet af gule knapper.
Afstandsmarkeringer midt i Fairway udskiftes snarest til en type med en synlig, farvet pind i midten. Disse markeringer tillader ”overkørsel” af klipperne. Samtidig fjernes de gamle træpæle i højre side langs hvert hul. Dette er for at lette banepersonalet for utallige af- og påstigninger på klippemaskinerne.
Baneudvalget har 3 gange i foråret foretaget diverse klargøring på golfbanen med frivillig arbejdskraft, og Midtfyns Golfklub takker for hjælpen.
Baneudvalget

NB! Rivning i bunkere er ikke en disciplin som medlemmer og gæster er verdensmestre i, prøv fremover at være lidt mere omhyggelig - I bliver jo selv irriterede hvis jeres bold kommer til at ligge i et dybt fodaftryk. og husk at placere riverne inde i bunkeren med tænderne i spilleretningen.

Lady Fyn

Som nævnt i sidste nyhedsbrev var vores dameklub værter for stævnet "Lady Fyn". 76 damer spillede i 3 rækker og der var indlagt en hold-konkurrence hvor de bedste 6 fra hver klub talte med.
Spilmed2
Der blev slået mange gode og måske et par mindre gode, men turneringen blev gennemført i tørvejr, så alle var glade trods et lidt køligt maj vejr.
A-rækken blev vundet af Anette Clausen Vestfyns Golfklub med .34 point
B-rækken af Karen Garbøl ligeledes Vestfyn med 35 point skarpt forfulgt af Anne Mette Nordtorp (35p) og Anne Grete Rasmussen (33p) begge fra Midtfyns Golfklub.
C-rækken blev ren Midtfyns Golfklub parade, idet vi besatte de 5 første pladser. Vinder blev Gunhild Uth med 36 point, derefter Soya Nielsen (30p), Tove Hagen Madsen (28p),, Birgit Wiborg (28p) og Anny Hessellund (26p).
Den indlagte hold konkurrence blev vundet af Midtfyns Golfklub med imponerende 32,2 point i gennemsnit for de 8 tællende, så nu har vi endnu en flot pokal at kigge på det næste års tid.
STORT TILLYKKE TIL DAMEKLUBBEN
Dagen blev sluttet med spisning og præmieoverrækkelse i Midtfyns Fritidscenter.
Bunkerslag
Pinsesol
Næste turnering på kalenderen i klub regi er:

Pinse morgen foursome

Søndag 9/6 - Det er ikke sikkert at I ser Pinsesolen danse, men der er mødetid kl.7.00 og fælles morgenmad. - tilmeldingen er åben i Golfbox. Kom og vær med, Har du ikke en makker finder turneringsudvalget en til dig.