Nyhedsbrev 7 juni 2019

Vred kvinde

Mor er ikke vred - hun er skuffet

Bekræft din tid på banen
Den 8. april skrev vi i et nyhedsbrev, at det er vigtigt at bekræfte sin tid i Golfbox, inden man går ud og spiller.
I maj måned har vore medlemmer spillet 55 gange uden at bekræfte tiden, 10 medlemmer har endda spillet mere end 1 gang.
Tiden SKAL bekræftes på computeren i klublokalet, eller på Golfbox App’en.
Hvis man ikke bekræfter tiden, har man ingen rettigheder på banen, og desuden giver det kassereren ekstra arbejde.

Regionsgolf:

Klubbens regionshold er godt i gang med deres kampe. I år er der tilmeldt 2 hold i C rækken. Heraf er det ene det hold der sidste år vandt D rækken nemlig Kaptajn Poulsens hold. Holdet der består af spillere med hcp omkring 25 havde forventet at få det rigtig svært da de hold der spilles i mod må have spillere med hcp helt ned til 18,5.
Men ind til nu er det gået forbavsende godt med 2 vundne og 2 to tabte. Og mange af kampene har været tætte – meget tætte.
Her et billede fra holdets kamp mod Odense Golfklub på deres bane. Det er på 18. og sidste hul fra en match i 1. herrer single mellem Kurt Poulsen og Henning Breum. Der står uafgjort og Kurt har holet, så Henning skal bare hole for at få uafgjort, men se hvor hans put endte? Der var lige 2 point i kassen til Midtfyn.
cof
Efter at Kurt har skrevet sit indlæg er alle puljerne i Regionsgolf blevet færdigspillede - slutresultatet er desværre, at ingen af de 6 hold har kvalificeret sig til slutspillene. Efter sidste års succes hvor 3 af 3 hold kvalificerede sig, må det siges at være skuffende. Men jeg er sikker på at der er blevet spillet mange gode kampe, så næste år må vi håbe at marginalerne er med os igen.

Input

I et tidligere nyhedsbrev efterlyste jeg indlæg fra medlemmerne - Kurts ovenstående indlæg et par billeder og info fra baneudvalg og kasserer er alt hvad jeg har modtaget. Så derfor endnu en opfordring - Send en god historie om et eller andet du har oplevet i golfregi, eller noget du kunne tænke dig at opleve, meget gerne med billeder så vi kan holde liv i regelmæssige nyhedsbreve.

Send til peter.larsen@midtfyn.net eller SMS til 22995497. Husk at skrive afsender navn på.
pl

Naturoplevelsen.

På golfbanen er stadig helt enestående nu sommervarmen har indfundet sig - ikke mange golfbaner kan fremvise hele to svanefamilier med henholdsvis 5 og 6 unger som afprøver forskellige vandhuller og vandrer rundt så vi kan betragte ungerne der vokser dag for dag, på tæt hold. Desværre er der jo lidt efterladenskaber så kik lige hvor du træder når du er i nærheden af deres foretrukne vandhuller.

Svaner1(19)
Vi har indimellem også gæster - i sidste uge var 2 canadagæs på besøg ved hul 4 og i går kunne man observere 3 strandskader på hul 13-14.
canadagæs

5772.

Eller "Kværndrup closed" som turneringen hedder - er kun for golfspillere der har bopæl med postnummer 5772, en turnering som afholdes årligt på Midtfyns golfbane.
I år blev turneringen spillet på Grundlovsdag d.5/6 og var dermed virkelig heldig med vejret.
Golf forhindring
Der manglede en fotograf, men jeg forestiller mig at der blev gået til den uanset forhindringer.
20 spillere deltog og et par skadede deltog med spillerne til spisningen efter turneringen.
Kirstine Husted som er medlem i Odense golfklub, var ubeskeden nok til at vinde samtlige damekonkurrencer. Hos herrerne vandt Teis Nortorp, nærmest hullet vandtes af Bjarne Hansen og længste drive blev overraskende vundet af 85 årige Børge Frandsen, men man skal jo ramme fairway.
Pinsesol

Pinse morgen foursome

Søndag 9/6 - kl.7.00 mødes 58 medlemmer til fælles morgenmad. - og den traditionelle foursome match. Vi håber naturligvis på rigtig godt pinse vejr
Næste turnering i klubregi er "Sparekassen Sjælland-Fyn Midtfyns Open" søndag d 23 juni - tilmeldingen er åben i golfbox.
Husk at det er en åben turnering så både du og dine golfspillende venner er velkomne..