Nyhedsbrev 10-6-2020
Pinsesol

Tættere på Normalen !

Da forsamlingsforbuddet nu er hævet til 50, er der mange ting der bliver som de plejer.
Klubhuset er ÅBENT, Vi skal fortsat holde afstand og håndhygiejnen bør forsat være høj. I klubhuset er der håndsprit og mulighed for håndvask.
Klubber i klubben der plejer at bruge "Gunstart" kan begynde på det igen. Der skal naturligvis hele tiden tænkes antal og afstand. Forvent besked fra "klubber i klubben" i det næste nyhedsbrev.

HUSK - corona krisen er ikke slut - PAS PÅ JER SELV OG HINANDEN

Svanefam20
Jeg glemte dette billede i sidste nyhedsbrev -
"2 dage gamle og så slæber hun os helt fra hul 4 til hul 2"
Sikkert Danmarks mest fotograferede svanefamilie
Bunkerslag

Nyt fra baneudvalget

Baneudvalget oplyser:
Der stilles ofte spørgsmål om, efter hvilke retningslinier banen klippes. Det er Greenkeeperen, der i samråd med Baneudvalget, afgør klippemønstre og -højder, og det foregår alt efter årstiden ud fra nedenstående skema. Desuden vertikalskæres, prikles, tromles, sandes op og gødes greens med jævne mellemrum. Teesteder og Fairways får en tilsvarende behandling, dog i mindre grad. Der er, som alle kan se, sket en fejl på Teestederne i år, idet tilført gødning ikke er blevet tilstrækkelig vandet ned i det underliggende sand. Det skyldes bl. a. fejlfunktion i vandingsanlægget. Denne vandmangel har så medført en tørkesituation med afbrænding af græsset. Greenkeeperne forsøger nu med intensiveret vanding af Teestederne, som de mener vil afhjælpe problemet. Desuden foretages kraftig eftersåning med græsfrø.
Vi må altså finde os i gule Teesteder et stykke tid, indtil der igen kommer gang i græsset. Vi kan så glæde os over, at alt andet er i fin.

Klippehøjder og klippefrekvens
Græs er levende, og det gror efter de forhold, der er, hvor det gror. Varme og vand giver meget græs. Det betyder, at græsset gror meget op hele tiden. På nogle områder af banen gror det mere end andre steder. Det er de steder, der ligger lavt, hvor vandet – og gødningen – løber hen.
For at udbrede kendskabet til, hvordan vi faktisk klipper, er her en plan, som der klippes efter gennem sæsonen, og som viser det faktiske tidsforbrug.
Areral

2 uge pr. gang
2 uge pr. år
Frivillig

Ovenstående skema er at betragte som vejledende, og planen har været fulgt i 2020, med få ændringer i klippehøjden for greens, first cut og semirough.
Rough er de områder, som klippes i ca. 100 mm, og som flere steder agerer son ”huladskillelser (f. eks. ”hattene” mellem hul 5 og 6. U klippet natur er de yderste områder, som ikke er ret meget i spil, og som henstår som ”hømarker”. Disse 2 slags områder endnu ikke klippet i denne sæson.
Som næsten alt andet på en golfbane har vejrlig også ved udtynding af rough en meget stor betydning
Baneudvalget
seniorgolf_2020

Og så er der jo lige bunkers!

Sten i bunkers er flytbare forhindringer ! Men så er det jo lige spørgsmålet - hvor flyttes de hen? Der er nogle der har fået den vane at lægge dem lige uden fur bunkeren. Det er bekosteligt i beskadigede skær på slåmaskinerne - så STOP den praksis. Smid dem helt ud i den høje ruf eller i en affaldsspand. Put dem i lommen og hvis i skulle komme til at tage dem med hjem er det OK.
par på bænk

Mandag morgen

Fra kommende mandag er der igen gunstart. Mødetid senest 8.45 med aflevering af scorekort. Gunstart kl. 9.00.
Betaling og udlevering af de mange ventende præmier udskydes til mandag d.29 juni, hvor udvalget tænker på et lille sommer traktement. Deltagerne kan bare gå på hjemmesiden og se hvor mange gange I har været med og så gange med 10 og overføre beløbet på "mobile pay" til 20727225. Men vent til den 29/6.
Om arrangementet d.29 vil der komme opslag og tilmeldingsliste op i klubhuset snarest.
Husk at vi er tæt på 50, så aflever jeres scorekort og gå udenfor medens udvalget laver holdene.
Ligeledes husk at holde afstand efter runden, når vi skal have gang i det sociale igen.
acc134c750e5fbe05c9ac19b1d5037aa
GolfArt3

Golfens dag

Golfens dag er lige om hjørnet. Den 21 juni. Jeg har endnu ikke modtaget lokalt program, men det bliver udsendt så snart det foreligger.
I mellemtiden tænk - over om du kender nogen der har lyst til at lære at spille golf, og bed dem afsætte nogle timer den dag. Vi vil altid gerne have nybegyndere.