Nyhedsbrev 11-8-2020
DSCF3848

DM på Midtfyn en succes

Sjældent har man i golfklubben hørt så megen rosende omtale, som der blev uddelt ved afslutningen på det netop overståede DM for seniorer, veteraner og superveteraner.
DGU repræsenteret ved formanden, turneringsledelse og dommere roste meget hele arrangementet, samarbejdet med klubben forud, og afviklingen. Og alle fremhævede de mange frivillige og den stemning de var med til at skabe om arrangementet.
Også de vindende spillere fremhævede i deres taler hele arrangementet som fantastisk.
Dette må være den bedste PR klubben og banen kan få.
Det var også et meget flot "set up" som udvalget havde lavet. Udvidet parkering, flagallé, telte, ølvogn, campingvogn til turnerings kontor, pavilioner til skygge både til starterne og ved mange af bordene hvor der ikke var parasoller. Det meget varme vejr, gav også udfordring, Ringe og omegn blev støvsuget for vand i flasker, som endog blev sat ud i diverse depoter så ingen skulle gå ned på mangel på noget at drikke.
IMG_0084
IMG_0081
IMG_0080
Turneringerne blev afviklet uden problemer. Af Midtfyns 4 deltagere måtte de 3, Jan, Steen og Søren give sig til "cuttet" og kun Tony som der også var størst forhåbning til klarede sig igennem til finalerunden søndag.
Tony var med i førerbolden, og der var mange af de lokale golfspillere der fulgte med, så mange at DGU´s formand senere sagde at der ikke var mange amatørmesterskaber selv i meget større klubber som kunne matche det. Men det var jo "Tony effekten" han havde glemt.
Det blev en spændende finale som først blev afgjort på 18 hul hvor Tony skulle hente 2 slag på Klaus Skeem, det lykkedes kun at hente det ene, så Tony måtte nøjes med sølv medalje.
TILLYKKE til Tony og hele Midtfyns golfklub
IMG_0085
IMG_0087
IMG_0089(1)
Regionsgolf1
Så blev det slut for de af vore regionsgolf hold, der kvalificerede sig til slutspillet.
Arne Larsens Veteran B hold, blev i kvartfinalen i Barløse slået af Juelsminde golf klub med 8-3, matchen var dog meget tættere end cifrene angiver.
Tina Dinesens C-hold nåede semifinalen, hvor de på banen i Ry blev slået 9-2 af holdet fra Nordvestjysk golfklub.
Tillykke til holdene med at være nået så langt
IMG_0088

Golfexperten Midtfyns open

søndag d.23 afholdes turneringen med Golf experten som turnerings sponsor. Der spilles i 3 rækker, A-rækken spiller slagspil mens B-og C-rækkerne spiller stablefort.
Tilmeldingen på golfbox er åben til d.20 august kl. 18.00
Der bliver sikkert nogle fine golfudstyrs præmier.

HUSK - at corona pandemien ikke er ovre. Hold afstand, sprit af - Og pas godt på hinanden