Nyhedsbrev 20-9-2020
Coronavirus564x320 jpg

Så er den gal igen !!

Netop som efteråret med nogle dejlige "Indian summer dage" er over os, tager corona pandemien fart igen. I fredags har statsministeren sænket grænsen for hvor mange der må være forsamlet til 50.
Det betyder ikke meget på golfbanen, men de samlinger der afholdes i forbindelse med diverse afslutninger i "klubber i klubben" kræver at arrangørerne tænker sig godt om, og overvejer hvor mange man er til spisearrangementer og hvordan der bliver plads til alle under hensyntagen til de skærpede retnings linjer.
Husk også på banen de fælles berøringspunkter. Sprit af - hold afstand - og sørg for god hygiejne.
Heldigvis er golfsporten sandsynligvis den idrætsgren der går bedst i spænd med corona - hvis vi tænker os om.
Vi skal have de stigende smittetal ned.
Par-golf
Lørdag blev parmatch klubbens sæsonfinale afviklet. Heldigvis var vejret så godt at den efterfølgende spisning kunne afvikles udendørs med god plads til de 50 deltagere (se resultater på hjemmesiden)

Søndag blev, som tidligere meddelt, klubmesterskaberne .i slagspil og stableford udskudt til næste søndag pga. tæt tåge.
3ac0f30c9b61714fc40c076acc665d63

Torsdagsherrerne nærmer sig sæsonafslutningen.

Det sker lørdag den 26. september 2020.
Der startes med morgenmad kl. 8.00 og herefter spilles der 18 huller. Spilleformen afsløres på dagen.

Efter runden afholdes der generalforsamling, frokost samt præmieoverrækkelse til årets vindere.

Der er ophængt tilmeldingsseddel i klubhuset, hvorpå I bedes tilmelde jer. Pris for deltagelse er kr. 100.00.

Sidste frist for tilmelding er torsdag d. 24. september - efter dagens sene runde...

Vel mødt
Herreudvalget
Kanin

Nyhedsbrev fra kaninudvalget

Afslutning år 2020

Året 2020 blev ikke som vi havde forventet, pga. KV19. Det gælder også afviklingen af kaninturneringer. Vi kom lidt stille fra start, men ellers er de ugentlige turneringer blevet afviklet planmæssigt. Vi har dog i år ikke fået så mange nye "Kaniner" som vi kunne ønske. Det kan skyldes, at der er oprettet en ungdomsafdeling, som har holdt på nye unge spillere og tillykke med det gode tiltag for dem.
Kaninturneringen Fyn. Her meldte Sct. Knuds golfklub og Odense Eventyr fra, pga. manglende spillere. Det betød at Midtfyns golfklub kun spillede tre turneringskampe og blev nr. to. Derfor må vi aflevere pokalen og finalen spilles mellem Langeland golfklub, Langesø golfklub og Golfklub Lillebælt.
Superkaniner. Her har der været fuldt program. Midtfyns golfklub vandt igen deres gruppe. Der spilles finale på Midtfyns golfbane mod Svendborg golfklub.

AFSLUTNING
Alle spillere, der har deltaget i kaninturneringer i år, inviteres hermed til en hyggelig afslutnings turnering:
Søndag den 27 september - tilmelding på Golfbox.
Fællesstart kl. 9.15. Her vil vi spille en anderledes sjov turnering. Efter spillet vil der være lidt fælles hygge, dog UDEN SPISNING. Der bliver uddelt præmier for september. Årets "Kanin" og årets "Hcp. spiller, vil blive hyldet og overrakt gave.
Kaninudvalget vil herefter sige tak for i år og se frem til næste år, hvor vi forhåbentlig kan færdes mere frit imellem hinanden.
Kaninudvalget
Keld Larsen
anni

HOLE - in - ONE

Fornylig skrev jeg om hvor sjældent det er at der bliver lavet hole in one på vores bane.

Den 7 september lykkedes "superslaget" for vores mangeårige kasserer ANNY HESSELLUND. Det var dog ikke på Midtfyn, men på Faaborgs hul 6 hvor hun deltog i en venskabsmatch. (som Midtfyn i øvrigt vandt).
STORT TILLYKKE TIL ANNY
Golfhul
Klubtrøje20

Ekstra bestilling af klubtrøjer.

Det bliver muligt at efterbestille mørkeblå polo med logo til samme pris som tidligere.
Bestilling til kasserer@midtfynsgolfklub.dk med oplysning om størrelse og dame/herre.
Betaling kr. 250 vis MobilePay nr. 93022.
Bestilling og betaling senest mandag den 05.10.2020.

midtfyns_fysioterapi_sponso

Hold dig i form også om vinteren.

Midtfyns Golfklubs sponsor "Midtfyns Fysioterapi" vil komme en gang i oktober, og vise hvilke øvelser der er godt for golfspillere.
De er også interesseret i at tilbyde holdtræning, evt. i klubhuset.

Dette afhænger selvfølgelig af, hvad der er muligt i forhold til Covid19 restriktioner.
Nielsen321x150
Søndag d.7 blev NIELSENS MIDTFYN OPEN afholdt med max. antal deltagere. Vejret var "lidt blandet" men de mange golfspillere havde en god dag. Der var starter fra kl. 7.20 til kl 14.56 inden alle i de 4 rækker var sendt ud.
Der var fine tøjpræmier til de bedste i alle rækker.

A-rækken: Michael LE-KURE , MFG (39p.), Erik Jeppesen, MFG (36p.), Gert Jensen, MFG( 36p.)
B-rækken: Jannick Sand, MFG (35p.), Camilla Hoel, Hvalpsund (35p.), Erik Brogaard, MFG (34p.)
C-rækken: Nikolaj Rønning Kure, MFG (37p.), Gy Kjeldgaard MFG (36p.), Anne Louise Jørgensen, Svendborg (34p.)
D-Rækken: Jonas Uth, MFG (38p.), Mathias Pedersen, Faaborg (37p.), Agner R. Madsen, Sct.Knuds (36p.)

Som det ses, tog Midtfyns Golfklub af rigtig mange af præmierne - flot i betragtning af at der kun var 60 startende fra MFG

Husk !

Corona pandemien ikke er ovre.

Hold afstand, sprit af

Og pas godt hinanden