Nyhedsbrev 15-10-2020
cof

EFTERÅR - VINTER

Nu er det så tiden hvor vi skal indstille os på at det kan blive vinter. Bladene skifter farve og nattefugten bliver i græsset til langt op af dagen. Nogle morgener er der rimfrost. Sko og trolleyhjul bliver fedtet ind i mudder. Alligevel er det dejligt at komme ud i den friske luft på denne årstid og vores bane er en af de baner der klarer vinterudfordringerne bedst.
IMG_1325
Baneudvalget, greenkeperne og frivillige hjælpere har allerede sat vinterordninger i scene, de har alle til formål at beskytte banen så vi kommer bedst muligt gennem den mørke tid, og har en flot bane allerede tidligt i foråret.
Vintergreens er etableret og ved den mindste antydning af frost/rim skal der spilles til vinterflag indtil frosten er helt af jorden - græsset på alm. greens er yderst sårbart for al færdsel hvis der er frost i overfladen.
Ved spil til vintergreens er puttet givet for ét slag, hvis der er mindre end én putterlængde (ca.90 cm til hullet.
Lave udsatte områder er indhegnet med snor og der er spille- og færdselsforbud fra disse områder.(fridrop uden staf til nærmeste sted uden for området, ikke nærmere flaget).
Buggy ejerne må fortsat køre, men ved hul 4, skal de køre omkring hegnet op til hul 5 og så gå til spil i områder 3-4. I øvrigt henstilles at der køres i semiroughen for at beskytte fairways mest muligt
Hul 15 vinter20 (2)
Ved hul 15 er der i år etableret et vinter teested for tee 56 0g 59 (se billedet). Dette er gjort for at beskytte det normale teested der ligger helt i skygge hele dagen.
Men tag ud og nyd golfspillet som absolut har sine glæder også i vinterhalvåret.
mfg-logo

Ændring af medlemsstatus

Såfremt man ønsker, at ændre medlemsstatus for 1. halvår 2021, skal dette meddeles senest

Lørdag den 31.10.2020.

Mail sendes til kasserer@midtfynsgolfklub.dk

Den Fynske greenfee ordning

Det blev på det Fynske Formandsmøde i august måned besluttet, at i den Fynske Greenfee Ordning skulle greenfee stige fra 200,- til 250,- fra næste sæson. Denne pris gælder for klubbens fuldtidsmedlemmer på hverdage fra d. 1 januar 2021 i følgende golfklubber:

Odense Golfklub
Odense Eventyr Golf
Sct. Knuds Golf Club
Blommenslyst Golf Klub
Langelands Golfklub
Langesø Golf Club
Golfklubben Lillebælt
Vestfyns Golfklub
Faaborg Golfklub
Svendborg Golf Klub
H. C. Andersen Golfklub
Barløseborg Golfklub
G5-folder2-2019
Sct.Knuds golfklub har desværre valgt at forlade G5 samarbejdet. De øvrige medlemsklubber afsøger p.t. hvilke muligheder der er fremover - der forventes nyt omkring 1.nov.
5a8da370cd49aef16990362add118aeb

Vintergolf

Vintergolf er kommet godt i gang, de 2 gange det har været afviklet, har i alt over 50 deltaget.
Der er plads til flere - så kom og vær med.
Scorekort skal afleveres senest 9.45. Efter lodtrækning er der "gunstart" kl.10.
Der spilles 9 huller, "uanset vejret".
Vintergolf er for alle - mød op og deltag i spillet.
Du kan få yderligere info på hjemmesiden under Klubber i klubben - vintergolf.
And

Superbrugsens andematch

1. november - mødetid 8.45 gunstart 9.30.
Der spilles greensome i 2 rækker med mange og fine fjerkræ præmier, Tilmelding individuelt på golfbox (slutter 29. Okt.- har du en spillepartner du ønsker,, så send en mail til turnerings lederen, ellers bliver man sat sammen med en af de øvrige tilmeldte.
I forbindelse med runden vil der være en portion varm suppe.
MØD OP OG VÆR MED

Husk !

Corona pandemien ikke er ovre.

Hold afstand, sprit af

Og pas godt hinanden