Nyhedsbrev 2-9-2020

Hvad gør Midtfyns golfklub speciel ?

Lidt af svaret fik vi fra golfsportens top i forbindelse med det nyligt afholdte DM. Formanden for DGU og i øvrigt alle andre talere fremhævede de mange frivillige, og den ånd og imødekommenhed de mødte hos os.
Én gang om året fejrer klubben så sine frivillige på alle planer med en turnering og efterfølgende spisning og præmieuddeling.
I år har der været ekstra mange der har ydet en indsats p.g.a. det store arrangement med DM. Jeg har hørt at der skal være 120 inviterede - et fabelagtigt tal i en klub af vores størrelse.
Så klap jer selv og jeres golfkammerater på skulderen - det er en rigtig god måde for klubben at være kendt på.
Smileyball2

Indbydelse til turnering for klubbens frivillige

Søndag den 13. september 2020

Alle der i årets løb har hjulpet som mentorer, med banekontrol, rengøring, maling, indsamling af bolde, rivning af bunkers, vejarbejde, hegnsklipning, hjælp ved DM og andet forefaldende arbejde, indbydes til en ”Hyggematch” sammen med klubbens øvrige frivillige i klubber-i-klubben, udvalg og bestyrelse.
Mødetid senest kl. 13.30. Gunstart kl. 14.00.
Spisning og præmieoverrækkelse i klubhuset kl. ca. 18.00
Tilmelding i Golfbox senest den 10. september:
Frivillig Match.

Vi glæder os til at se jer.

På bestyrelsens vegne
Hus- og Serviceudvalget.

Banerenovering

Vores bane har været ekstremt flot hele sommeren, men hvis tilstanden skal bevares må der ind i mellem laves nogle projekter som kan være lidt irriterende. Baneudvalget og greenkeeperne har besluttet at det er tid til at tage "propper" ud af greens og fylde disse med sand og "andet godt". For at denne proces kan forløbe så optimalt som muligt skal der være varme i jorden. Arbejdet påbegyndes mandag 7 september, og vi må forberede os på en periode med problematiske greens.

Derfor nedenstående fra baneudvalget
proptrækker

Vi mangler proptrækkere.

Mandag d. 7. sep. påbegynder greenkeeperstaben at tage propper op af greens for at skabe luft til græssets rodnet. Det efterlader huller på størrelse med fingre, som efterfyldes med sand, iblandet græsfrø og andre “lækre” sager. Så undgå at slikke på fingrene i et stykke tid. Alle disse propper skal fjernes med håndkraft, kost og skovl og køres væk.
Det er et stort arbejde, som vil strække sig over adskillige dage. Derfor beder vi om hjælp fra så mange som muligt, så der kan laves nogle arbejdshold. Processen er nødvendig for at give nyt liv til græsset og dermed skabe nogle endnu flottere greens til de kommende år.
Det vil betyde, at spillerne i efteråret må finde sig i relativt ujævne greens, men vi beder om forståelse herfor.
Aktive medhjælpere kan henvende sig til Tony eller en fra Baneudvalget, og der vil blive lagt en slagplan.

Vh
Flemming
GolfArt8

Husk - KLUBMESTERSKAB I SLAGSPIL og STABLEFORD

Nu er der kommet klarhed over afviklingen af "Klubmesterskaberne i slagspil ".
De vil blive afviklet søndag d. 20 september. Alle rækker spiller 18 hullers slagspil uden hcp.
Følgende rækker er opslået, men ved mindre end 3 i en række, vil denne ikke blive afviklet.

Junior 0-25 år - slagspil ( dog max. hullets par +5)
Åben række 25 - 49 år - slagspil
Senior 50-59 år - slagspil
Veteran 60+ - slagspil
Desuden en Stableford række damer/herrer (hcp. 10,1 eller derover)

Tilmelding på golfbox er åben, se der for yderligere info.
P.S. Det er gratis at deltage.
GolfArt4
Golfsmiley

HOLE - in - ONE

Det er egentlig ekstremt sjældent at der bliver laver på Midtfyns Golfklubs bane, specielt har der vist aldrig før været lavet en på hul 17.
Men i søndags lykkedes det for Niclas Gerbild at lave det ultimative slag på det lange par 3 hul. 170 meter med et 7 jern,
Da det nu er så svært på hjemmebanen er der medlemmer som tager til andre baner og udfører bedriften, således har Poul Erik Jacobsen d. 11 august lavet "hole - in -one" på Odense Eventyr Golfs bane det var på hul 6 på nordsløjfen, 128 meter ligeledes med et 7 jern.
STORT TILLYKKE TIL DE DYGTIGE SPILLERE
Nielsen321x150

Nielsens Midtfyns Open - fyldt op

Efterårets første turnering er Nielsens Midtfyn Open d. 6/9.
En turnering hvor der spilles i ABC og D rækker (D-rækken hcp. over 36 spiller kun 9 huller). Der spilles "Stableford" i alle rækker.
acc134c750e5fbe05c9ac19b1d5037aa

Seniorklubben

På mandag spilles venskabsmatch i Faaborg.
Tilmelding i golfbox senest i morgen !
Se evt. vejledningen i nyhedsbrev af 18/8
GolfArt7

Husk

Corona pandemien ikke er ovre.

Hold afstand, sprit af

Og pas godt på hinanden