Vi udsendte invitation til alle medlemmer af Midtfyns Golfklub om deltagelse i vores undersøgelse af baneomlægning. I alt blev 364 medlemmer inviteret til at deltage, hvoraf 189 valgte at besvare spørgsmålene.
En svarprocent på 52% vidner om et stort engagement i vores klub. Her vil vi gerne tages med på råd, især når det handler om vores bane og mulige nye tiltag.
Så stor tak jer alle for at gøre os lidt klogere.Knap halvdelen af de adspurgte (47,3%) var utilfredse eller meget utilfredse med det alternative hulforløb. Godt en tredjedel af klubbens medlemmer kunne godt lidt det alternative hulforløb (34,1%).
Kommentarerne er overvejende negative og udtrykker utilfredshed med ændringerne på banen, især i forhold til, hvordan det påvirker spiloplevelsen på 9 huller, som mange finder besværligt eller upraktisk.
Konklusion:
Medlemmerne ønsker ikke at omlægge banen – dertil er det for besværligt og upraktisk at afvikle 9 huller. Så hul 1 forbliver altså hul 1.
Her var klubbens medlemmer delt i to lige store grupper: 38,8% var utilfredse eller meget utilfredse mod 38,2% som var tilfredse eller meget tilfredse.
Stadig er der en overvægt af kommentarer som fx “hul 7 blev et kedeligt hul,” og “synd at ødelægge hul 7” der viser en generel utilfredshed med det forkortede hul 7.
Over halvdelen af medlemmerne oplevede dog at score bedre på det forkortede hul 7.
Dem som opnåede en bedre score på det forkortede hul 7, var overvejende mere positive vedr. det forkortede hul 7, sammenlignet med dem som opnåede samme eller dårligere score.
Konklusion:
Medlemmerne er delte i spørgsmålet om oplevelsen af det forkortede hul 7.
Grunden til at hul 7 blev forkortet i testperioden var at det på den måde ville kunne frigive plads til et evt. område til det korte spil – noget som vi også spurgte medlemmerne om (se næste afsnit).
Der hvor den største point- og spillemæssige forbedring ligger gemt, er uden tvivl i det korte spil. De fleste af os tænker ikke meget over at bruge to-tre slag på at tilbagelægge 300-400 meter. Men når vi skal bruge yderligere tre-fire-fem slag før bolden ligger trygt i bunden af koppen, ja så er det at golf kan blive lidt tungt.
Vi spurgte derfor også medlemmerne, om de er interesseret i at bruge mere tid på at blive bedre til det korte spil, hvis det bliver nemt at tilgå.
3 ud af 4 tilkendegiver, at de vil bruge et sådant område, hvis det lå tæt på rangen.
Konklusion:
Medlemmerne vil gerne bruge et område til det korte spil – hvis det er nemt at tilgå. Der arbejdes derfor videre med på længere sigt at etablere et øveområde til det korte spil.